Содржина

    Зошто и како треба редовно да правите ажурирање на податоци во вашата банка

    Моја банка September 25, 2024

    Одржувањето точни лични информации со вашата банка е од клучно значење за обезбедување безбедни финансиски трансакции, заштита на вашата приватност и почитување на законските обврски. Денес, кога дигиталното и мобилното банкарство стануваат норма, ажурирањето на вашите лични информации станува уште поважно.

    Зошто е важно редовното ажурирање на податоци

    Правни обврски

    Клиентите се законски обврзани да ја информираат својата банка за какви било промени на нивните податоци. Согласно Законот за спречување перење пари и финансирање тероризам, Законот за заштита на лични податоци и други сродни подзаконски акти, банките се обврзани редовно да ги ажурираат податоците за клиентите. Ако имате промена во вашите податоци – како што е нова адреса или нова лична карта – мора да ја известите банката во рок од три дена.

    Ако не го сторите тоа, може да се соочите со правни последици или пречки во пристапот до банкарските услуги и вашата сметка. Овој закон е креиран со цел да ги заштити и клиентот и банката, обезбедувајќи безбедни финансиски трансакции. 

    Безбедност на податоците

    Во ерата на сајбер закани и дигитална измама, ажурираните информации се од суштинско значење за заштита на вашите сметки. Банките се потпираат на точни податоци за да го потврдат идентитетот на клиентите и да ги следат трансакциите за сомнителна активност. Застарените информации може да ја направат вашата сметка ранлива на кражба на идентитет или неовластен пристап. Редовното ажурирање на податоци ѝ помага на вашата банка да одржува цврсти безбедносни мерки, намалувајќи го ризикот од измама и злоупотреба на податоците.

    Брзи и лесни банкарски услуги

    Точните податоци во вашата банка гарантираат дека можете да пристапите до банкарските услуги без прекин. Застарените податоци за контакт, на пример, може да ве спречат да добивате важни известувања, како што се потврди за плаќање, ажурирања на сметката или предупредувања за измама. Ажурирањето на вашите податоци помага да останете информирани и да ги контролирате вашите финансии.

    Освен тоа, кога аплицирате за нови банкарски услуги, како кредит или кредитна картичка, точните информации ќе обезбедат непречен тек на процесот на одобрување. Банките бараат проверени податоци за да ја проценат вашата финансиска историја и да донесуваат одлуки врз основа на точни информации.

    Како да направите ажурирање на податоци

    Известете ја Банката во рок од 3 дена од какви било промени

    Како дел од вашата законска обврска, секоја промена на вашите податоци – како што е промена на адреса, личен документ, сопственик на бизнисот и сл. – мора да ѝ се соопшти на банката во рок од три дена. Ова може да се направи со посета на филијала или ажурирање на вашите податоци преку платформите за онлајн банкарство. 

    Редовно прегледувајте ги и потврдувајте ги вашите податоци

    Дури и ако вашите лични податоци не се променети, добра практика е периодично да ги прегледувате и потврдувате податоците со вашата банка. Некои банки препорачуваат ажурирање на личните податоци најмалку еднаш годишно, дури и ако нема промени. Ова ѝ овозможува на банката да потврди дека сите детали се сè уште точни и може да ви помогне да избегнете проблеми подоцна.

    Ажурирање на вашите информации онлајн

    ПроКредит Банка нуди опција за ажурирање на личните податоци преку мобилната апликација и преку онлајн банкартво. Ова е наједноставниот и најбрзиот начин да се осигурате дека вашите информации се ажурирани. Може да се логирате, да ги прегледате вашите податоци и да правите промени без да мора да посетите физичка филијала.

    Потребни документи за ажурирање на податоци

    За поединци, потребните докумнети вклучуваат важечка лична карта, доказ за адреса или кој било друг релевантен документ во зависност од видот на промената. За правните лица, процесот е посеопфатен и бара поднесување конкретни документи.

    За правни лица резидентни, потребни се следниве документи:

    • комплетна апликација за регистрација на клиенти пополнета и потпишана (од страна на управителот на компанијата) на македонски јазик
    • тековна состојба од компанијата не постара од 6 месеци (доколку во сопственичка структура има правно лице треба и тековна состојба од основачот/сопственикот не постара од 6 месеци)
    • тековна состојба за извршена регистрација на вистински сопственик на правното лице  во Регистарот на сопственици
    • документација за лична идентификација на управителот и крајниот сопственик.
    • ЗП образец (доколку има промена на управител)

    За правните лица кои не се резиденти, потребна е слична документација, со тоа што сите странски документи мора да бидат преведени на македонски јазик и заверени кај овластен нотар.

    За постапката за редовно ажурирање за правно лице нерезидент потребни се следниве документи:

    • комплетна апликација за регистрација на клиенти пополнета и потпишана (од страна на управителот на компанијата) на англиски јазик
    • тековна состојба од компанијата не постара од 6 месеци издадена од регистар од домицилната држава (доколку во сопственичка структура има правно лице треба и тековна состојба од основачот/сопственикот не постара од 6 месеци)
    • документација за лична идентификација на управителот и крајниот сопственик.

    Сите документи кои се издадени на странски јазик банката ги прифаќа преведени на македонски јазик од овластен преведувач и заверени на нотар.

    Колку често треба да ги ажурирате вашите податоци?

    Освен пријавување промени во рок од три дена, се препорачува редовно да ги проверувате и ажурирате вашите податоци. Некои банки може да воспостават внатрешни упатства за тоа колку често бараат од клиентите да ги проверат своите информации, но секогаш е добра идеја и вие да ги следите внесените податоци. Редовните ажурирања ќе ви помогнат да бидете сигурни дека вашата банка ги има точните информации во секое време за да продолжи да ви нуди брзи и сигурни услуги.